DOEKJES VOOR HET BLOEDEN
 
‘Elk nadeel hep zijn voordeel,’ het is een wijsheid als een koe. Dat je dit gezegde ook kunt omkeren vergeten we maar liever. Het is hoe dan ook een edel streven om alles van de optimistische kant te bekijken.
Je kunt het echter ook overdrijven. De kreet ‘50 is het nieuwe 40’ ging nog net, maar om nu te beweren dat 40 het nieuwe 20 is, nee, dat lijkt mij wat overdreven. Het moet wel enigszins geloofwaardig blijven.
Toch zullen we dit soort wijsheden de komende tijd vaker tegenkomen. Terug naar de soberheid. Alvast een voorproefje.
 
Gehakt is de nieuwe kaviaar
Jam is de nieuwe tartaar
 
Glas is de nieuwe robijn
Water is de nieuwe wijn
 
Schuld is de nieuwe welvaart
Hond is het nieuwe renpaard
 
Laag is het nieuwe hoog
Nat is het nieuwe droog
 
Schuur is het nieuwe huis
Ouwe sok is de nieuwe kluis
 
Sloepievaren is de nieuwe cruise
Zinken teil is de nieuwe douche
 
Benenwagen is de nieuwe voiture
Wibra is de nieuwe couture
 
Tent is het nieuwe hotel
Markt is de nieuwe Chanel
 
Koud is het nieuwe warm
Genoeg onzin nu:
Wij worden met z’n allen gewoon arm.

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb